ÁRVERÉSI FELHÍVÁS

Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) a Budapest X. kerület, Bogáncsvirág utca 9. szám alatti ingatlan elidegenítéséről szóló 317/2022. (X. 20.) KÖKT határozat alapján árverést ír ki az Önkormányzat tulajdonában álló Budapest X. kerület, Bogáncsvirág utca 9. szám alatti, 42544/26 hrsz.-ú ingatlan (a továbbiakban: Ingatlan) elidegenítésére.

A nyilvános árverés időpontja: 2023. augusztus 23. (szerda) 14.00 óra.
Az árverésre jelentkezés határideje: 2023. augusztus 21. (hétfő) napján 16.00 óra.

Az Ingatlan leírása: A Budapest X. kerület, Bogáncsvirág utca 9. szám alatti, 42544/26 hrsz.-ú, kivett „üzem” művelési ágú, 13 881 m2 alapterületű saroktelek Kőbánya Kertváros városrészében, a Csillagvirág utca és a Bogáncsvirág utca sarkán helyezkedik el. A telek üres, beépítetlen, téglalap alakú. Felülete egyenetlen, hátsó részén aszfalt és építési törmelék található. Az ingatlan az utcai terepszintnél mintegy 2 méterrel mélyebben helyezkedik el, a telekhatáron betonelemes áttört oszlopkerítés húzódik. Az ingatlan jelenleg nem rendelkezik kiépített utcai bejáróval, bár a Csillagvirág utcai kerítésfronton kétszárnyú fémszerkezetű kapu van. Az ingatlan nem rendelkezik közműbekötéssel, a közművek az utcában rendelkezésre állnak. Az ingatlan környezetében ipari, kereskedelmi, logisztikai funkciójú cégek épületei, telephelyei találhatók. A telek előtt található a 168E jelzésű autóbusz megállója, a városközpont mintegy 2 km-re, az MO körgyűrű kb. 3 km távolságra van. A terület kamionnal, tehergépjárművel jól megközelíthető.

A Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat kerületi építési szabályzatáról szóló 16/2020. (XI. 26.) önkormányzati rendelet szerint az ingatlan Gksz-1/20 jelű, kereskedelmi, szolgáltató terület építési övezetbe tartozik, amelyre vonatkozó általános előírások a következők:

A Gksz-1 építési övezetek területe elsősorban a környezetre jelentős hatást nem gyakorló gazdasági, kereskedelmi és szolgáltató rendeltetés és annak építménye elhelyezésére szolgál.

Az építési övezet területén kizárólag
a)    környezetre jelentős hatást nem gyakorló gazdasági tevékenység,
b)    a gazdasági tevékenységi célú épületen belül a tulajdonos és a személyzet számára szolgáló lakó,
c)    kereskedelmi, szolgáltató,
d)    saját alkalmazott számára fenntartott szállás,
e)    igazgatási,
f)    iroda,
g)    parkolóház,
h)    üzemanyagtöltő állomás,
i)    sport,
j)    hitéleti, nevelési, oktatási, egészségügyi, szociális,
k)    kulturális, közösségi szórakoztató, valamint
l)    raktározás
rendeltetés, illetve annak építménye helyezhető el.

Az ingatlan beépíthetőségével, az azt meghatározó építésügyi előírásokkal, illetve az ingatlan közművesítettségével kapcsolatban további információt Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Polgármesteri Hivatal Főépítészi Osztálya ad (telefon: 06 1 4338 389).

Az Ingatlan kikiáltási ára: 364 000 000 Ft + Áfa.

A nyilvános árverés helye és időpontja: Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Polgármesteri Hivatal (címe: 1102 Budapest, Szent László tér 29. fszt. 20.), ideje: 2023. augusztus 23. (szerda) 14.00 óra. Az árverés közjegyző jelenlétében történik.

Az árverésre jelentkezés helye, módja és időpontja: az árverésre az Önkormányzat honlapjáról letölthető ingyenes jelentkezési lap kitöltésével és annak a KovacsJozsef@kobanya.hu e-mail címre történő megküldésével 2023. augusztus 21. (hétfő) napján 16.00 óráig lehet jelentkezni.

Az ajánlati biztosíték összege, letétbe helyezésének határideje és módja: az árverésen való részvétel feltétele, hogy a jelentkező ajánlati biztosítékot fizessen, amelynek mértéke 36 000 000 Ft. Az ajánlati biztosíték összege a vételárba beszámít. Az ajánlati biztosítékot az árverésre történő jelentkezés benyújtásának határidejéig kell átutalással megfizetni az Önkormányzat OTP Bank Nyrt.-nél vezetett, 11784009-15510000 számú bankszámlájára.

Az Önkormányzat a nem nyertes ajánlattevő részére az ajánlati biztosíték összegét 5 munkanapon belül, kamatmentesen az ajánlattevő által megjelölt számlaszámára visszautalja. Amennyiben a szerződés megkötése az árverés nyertesének felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, az ajánlati biztosítékot elveszti.

Az árverésen való részvétel általános feltételei:

  1. a személyazonosság igazolása, képviselet esetén a hatályos jogszabályi rendelkezéseknek megfelelő okiratba foglalt meghatalmazás átadása,
  2. az árverező nyilatkozata arról, hogy hozzájárul a természetes személyazonosító adatainak és a lakcímének a kezeléséhez,
  1. igazolás bemutatása arról, hogy az árverező az ajánlati biztosítékot az árverésre történő jelentkezés benyújtásának határidejéig átutalta (bankterminál-rendszerből kinyomtatott igazolás is elfogadható),
  1. az egyéni vállalkozók nyilvántartásából kinyomtatott igazolás vagy a nyilvántartó hatóság által kiállított hatósági bizonyítvány, illetve jogi személy esetén társasági szerződés másolatának benyújtása,
  2. gazdasági társaság nevében történő részvétel esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonat (elegendő az e-cégjegyzékből kinyomtatott cégkivonat is) vagy a gazdasági társaság bejegyezése iránti eljárás kezdeményezését tanúsító cégbírósági igazolás, valamint a hatályos aláírási címpéldány hitelesített másolatának csatolása,
  3. az árverező írásbeli nyilatkozata arról, hogy nincs köztartozása (adó, vám, társadalombiztosítási járulék és egyéb, az államháztartás alrendszereivel szemben fennálló fizetési kötelezettség).

Egyéb feltételek:

  1. Az Önkormányzat tájékoztatja az érdeklődőket, hogy az Ingatlanra a Fővárosi Önkormányzatnak és a Magyar Államnak elővásárlási joga van.
  2. Az Önkormányzat az árverés nyertesével az árverést követő 20 munkanapon belül köt szerződést, amely az elővásárlásra jogosultak lemondó nyilatkozatainak megérkezésével lép hatályba.
  3. Amennyiben a szerződés megkötése az árverés nyertesének felróható vagy érdekkörében felmerült más okból hiúsul meg, az ajánlati biztosítékot elveszti.
  4. Az árverés nyertese köteles az Ingatlan teljes vételárát a szerződés hatálybalépésétől számított 90 napon belül megfizetni.
  5. Az Ingatlan birtokának vevő részére történő átruházására a vételár beérkezését követő 15 munkanapon belül kerül sor.
  6. Az Önkormányzat az Ingatlant jelen, az árverezők által megismert állapotban értékesíti, az elidegenítést követően az elidegenítéssel kapcsolatban minden igényérvényesítést kizár.
  7. Az Önkormányzat fenntartja a jogot, hogy a nyertes ajánlattevő visszalépése esetén az árverés soron következő helyezettjével kössön szerződést.

Az árverésen történő licitálás feltételei és módja: Az árverésen az a jelentkező vehet részt, aki az árverési hirdetményben leírtak szerint jelentkezett az árverésre, és teljesítette a kiírt követelményeket. Az árverés az árverésen résztvevők licitálásával történik. A licit érvényes, ha a kikiáltási árat eléri, és a megelőzően tett licitet meghaladja. Az árverést addig kell folytatni, amíg a licitálók ajánlatot tesznek. Ha nincs újabb érvényes licit, a felajánlott legmagasabb ellenérték háromszori kikiáltását követően az árverést levezető kijelenti, hogy a vagyonelem átruházása a legmagasabb ellenértéket ajánló licitáló részére történik.

Az árverés eredménytelen, ha

  1. az ajánlattevők nem tettek érvényes vételi ajánlatot,
  2. az Önkormányzat azt az árverés bármely szakaszában akár indokolás nélkül is eredménytelennek nyilvánítja, vagy
  3. a nyertes ajánlattevő visszalépése esetében, ha a soron következő helyezettel az Önkormányzat nem köt szerződést.

Az árverési eljárással kapcsolatban további felvilágosítás a KovacsJozsef@kobanya.hu és a VentzlJozsef@kobanya.hu e-mail címeken vagy telefonon, a (06-1) 4338 176-os és a (06-1) 4338 133-as számokon kérhető.